Filippiläiskirjeen ydinjakeet



RUKOUS FILIPPILÄISTEN PUOLESTA
Minä luotan siihen, että Jumala, joka on teissä aloittanut hyvän työnsä, myös saattaa sen päätökseen Kristuksen Jeesuksen päivään mennessä.                                                                                                                               Fil. 1:6

Jumala on todistajani, että minä kaipaan teitä kaikkia ja rakastan teitä hellästi, niin kuin Kristus Jeesus teitä rakastaa.
Rukoilen myös, että teidän rakkautenne kasvaisi yhä parempaan ymmärrykseen ja harkintaan, niin että osaisitte erottaa, mikä on tärkeää, säilyisitte puhtaina ja moitteettomina odottaessanne Kristuksen päivää ja tuottaisitte Jumalan kunniaksi ja kiitokseksi
runsain mitoin hyvää hedelmää, jonka saa aikaan Jeesus Kristus.                                                                                                                                          Fil. 1:8-11

ERILAISTA JULISTUSTA
Useimmat täkäläiset veljet ovat Herraan luottaen saaneet  minun kahleistani lisää  rohkeutta ja julistavat Herran sanaa entistä pelottomammin.                                          
Nuo toiset taas julistavat Kristusta juonittelunhalusta, epäpuhtain mielin, ja uskovat näin tuottavansa minulle murhetta täällä vankeudessani.
Mutta ei sillä väliä! Minä iloitsen siitäkin, kunhan Kristusta vain kaikin tavoin julistetaan, oli tarkoitus vilpitön tai ei.
                                                                                                                                                 Fil. 1:14,17-18

ELÄMÄ ON KRISTUS, KUOLEMA VOITTO
Odotan ja toivon hartaasti, että en joudu millään tavoin häpeään
vaan voin nyt niin kuin ennenkin olla rohkea ja tuottaa kunnniaa Kristukselle, jäänpä sitten eloon tai kuolen.           
Minulle elämä on Kristus ja kuolema voitto.
Mutta jos jään tähän elämään, siitä hyötyy tehtäväni...
Teidän vuoksenne on kuitenkin parempi, että jään eloon.
                                                                                                                                                 Fil. 1:20-22,25

Teidän on vain käyttäydyttävä Kristuksen evankeliumin arvoa vastaavalla tavalla. Pääsempä itse käymään luonanne tai en, toivon saavani kuulla, että te pysytte lujasti samanhenkisinä ja taistelette yksimielisesti evankeliumin ja uskon puolesta.
Teille on suotu se armo, että saatte uskoa Kristukseen ja vielä kärsiäkin hänen puolestaan.                                                                                             Fil. 1:27,29

KRISTUKSEN NÖYRYYS
Jos kerran yhteys Kristukseen rohkaisee ja hänen rakkautensa suo lohdutusta, jos Henki meitä yhdistää ja jos tunnemme hellyyttä ja myötätuntoa toisiamme kohtaan,
niin tehkää minun iloni täydelliseksi ja olkaa yksimielisiä.
Liittäköön teitä toisiinne rakkaus, sopu ja sama mieli.
Älkää tavoitelko vain omaa etuanne vaan myös muiden parasta.
Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli.
                                                                                                                                                 Fil. 2:1-5

JUMALAN LAPSET MAAILMASSA
Jumala saa teissä aikaan sen, että tahdotte tehdä ja teette niin
kuin on hänen hyvä tarkoituksensa.
Tehkää kaikki nurisematta ja empimättä,
jotta olisitte moitteettomia ja puhtaita, nuhteettomia Jumalan lapsia tämän kieroutuneen ja turmeltuneen sukukunnan keskellä. Te loistatte siinä kuin tähdet taivaalla,
kun pidätte esillä elämän sanaa, ja minä voin Kristuksen ilmestymisen tulemisen päivänä ylpeillä siitä, etä en ole turhan vuoksi ponnistellut ja nähnyt vaivaa.                                                                                           Fil. 2:13-16

TIMOTEUS JA EPAFRODITOS
Mutta Timoteuksen luotettavuuden te tunnette: yhdessä minun kanssani hän on uurastanut evankeliumin hyväksi
kuin poika isänsä rinnalla.                         Fil. 2:22

TÄRKEINTÄ ON KRISTUKSEN TUNTEMINEN
Todellisia ympärileikattuja olemme me, jotka palvelemme Jumalaa Hengen ohjaamina, ylpeilemme Kristuksesta Jeesuksesta emmekä luota mihinkään omaamme.      
Mutta kaiken tämän, mikä oli minulle voittoa, olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.                     
Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa.
'Ehkä silloin saan myös nousta kuolleista.
                                                                                                                                                 Fil. 3:3,7,10-11

PAAVALI ESIKUVANA
En tarkoita, että olisin jo saavuttanut päämääräni tai jo tullut täydelliseksi. Mutta pyrin kaikin voimin saavuttamaan sen, kun kerran Kristus Jeesus on ottanut minut omakseen.
Veljet, en katso vielä päässeeni siihen asti. Vain tämän voin sanoa: jättäen mielestäni sen, mikä on takanapäin, ponnistelen sitä kohti, mikä on edessä. Juoksen kohti maalia saavuttaakseni voittajan palkinnon, pääsyn taivaaseen. 
Mutta me olemme taivaan kansalaisia, ja taivaasta me odotamme pelastajaksi Herraa Jeesusta Kristusta.
Hän muuttaa meidän ruumiimme tästä alennustilasta oman kirkastuneen ruumiinsa kaltaiseksi voimallaan, jolla hän kykenee alistamaan valtaansa kaiken.                                                                                                                                  Fil. 3:12-13,20-21

KEHOTUKSIA
Iloitkaa aina Herrassa! Sanon vielä kerran: iloitkaa! Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on jo lähellä.
Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon.
Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa.
                                                                                                                                                 Fil. 4:4-5
   
...ajatelkaa kaikkea mikä on totta, mikä on kunnioitettavaa, mikä oikeaa, puhdasta, rakastettavaa ja kaunista, mikä vain on hyvää ja ansaitsee kiitoksen.                                                                                                                                              Fil. 4:8

KIITOKSET FILIPPILÄISTEN LAHJASTA
Kestän kaiken hänen avullaan, joka antaa minulle voimaa.
Tunnustan saaneeni kaiken ja enemmänkin. Minulla on kaikkea yllin kyllin nyt, kun olen saanut Epafroditokselta teidän lähettämänne lahjan, joka on hyvältä tuoksuva, otollinen, Jumalan mielen mukainen uhri.
Minun Jumalani on Kristuksen Jeesuksen tähden antava teille taivaallisen kunniansa rikkaudesta kaiken, mitä tarvitsette.
                                                                                                                                                 Fil. 4:13,19




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Raamatun vastaisia oppeja

Roomalaiskirjeen ydinjakeet

Ploki hiljaisuutta ilimassa