Ruista se olla pittää

En oo miikkää pullamössömies, koetan selitellä itelle. Toisaalta jouluna tapahtui tämmöstä: laohaa oli ja ei palellu. Oli pakko ostaa jäätelötikku kaopasta ku ulukona oli liian vähä pakkasta ja piti jäähytellä.

Raamattu kertoo minullekin tästä uhosta:

Jer. 18
Sanan ruista
1 Sana, joka tuli Jeremialle Herralta ja kuului: 2 "Nouse ja mene alas savenvalajan huoneeseen; siellä minä annan sinun kuulla sanani". 3 Niin minä menin alas savenvalajan huoneeseen, ja katso, hän teki työtä pyöränsä ääressä. 4Ja jos astia, jota hän valmisti, meni pilalle, niinkuin savi voi mennä savenvalajan käsissä, niin hän teki siitä taas toisen astian, miten vain savenvalaja näki parhaaksi tehdä. 5 Silloin tuli minulle tämä Herran sana: 
6  "Enkö minä voi tehdä teille, te Israelin heimo, niinkuin tekee tuo savenvalaja, sanoo Herra. Katso, niinkuin savi on savenvalajan kädessä, niin te olette minun kädessäni, te Israelin heimo. 7  Yhden kerran minä uhkaan temmata pois, hajottaa ja hävittää kansan ja valtakunnan; 8  mutta jos se kansa kääntyy pois pahuudestaan, josta minä sitä uhkasin, niin minä kadun sitä pahaa, jota ajattelin tehdä sille. 

Ja se siitä vouhotuksesta. Pukihan Jumala varpusetkin ja piti huolta niistä. Etsitään ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen antamaansa vanhurskautta, niin Hän pitää meistä huolen. Emme me itse voi itseämme pelastaa, edes helteeltä. Taivaaseen Jumala tahtoo meitä viedä, nöyrrytään Hänen väkevän kätensä alle! Kadotuksen tuleen ei tahtoisi kenenkään joutuvan.



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Raamatun vastaisia oppeja

Roomalaiskirjeen ydinjakeet

Ploki hiljaisuutta ilimassa